به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل  سازمان فناوری اطلاعات ایران، با صدور حکمی از سوی وزیر ارتباطات، محمد خوانساری، معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران شد. وی، دارای مدرک دکتری مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف و بیش از 25 سال سابقه اجرایی و پژوهشی در طول فعالیت خود است و اغلب فعالان و اهالی رسانه، وی را به عنوان رییس سابق پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات به یاد می‌آورند. معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیز ریاست مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران از جمله  مهم‌ترین پست‌های مورد تصدی وی بوده است.

مهم‌ترین ماموریت و انتظاراتی که وزیر  ارتباطات برای رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران تعیین کرده است، عبارتند از: ارائه یکپارچه کلیه خدمات دولت هوشمند از طریق درگاه ملی خدمات، بسترسازی برای توسعه خدمات متنوع هوشمند مورد نیاز آحاد مردم توسط بخش  خصوصی، شکل گیری اپراتورهای ارائه دهنده خدمات هوشمند به شهروندان، دستیابی به اهداف مشخص شده در سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات در لایه  خدمات، مدیریت و راهبری سازمان برای دستیابی به اهداف مشخص شده در سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات در توسعه لایه خدمات شبکه ملی اطلاعات با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی، ارتقای بلوغ و کیفیت خدمات دولت هوشمند، توسعه پلتفرم های خدمات دیجیتال برای شهروندان با استفاده از مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی، تقویت نظام تنظیم گری حوزه فناوری اطلاعات، ارتقای سطح امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات در کشور در چارچوب ماموریت‌های  مصوب سازمان، کمک به توانمندسازی و رونق کسب و کارهای دیجیتال و ارتقای حداقل سی پله ای جایگاه کشور در شاخص های بین المللی توسعه دولت الکترونیک.

پس از استعفای امیر ناظمی در مرداد سال جاری، سرپرستی سازمان فناوری اطلاعات ایران را یکی از اعضای هیات عامل این دستگاه با نام محسن نادری منش به عهده گرفت و از آن پس اسامی متعددی به عنوان گزینه‌های احتمالی تکیه بر مسند معاون وزیری و ریاست این سازمان مطرح  شد.

محمد خوانساری، دهمین مرد شماره یک این  سازمان است که ریاست آن را به عهده دارد. وی به ترتیب پس از امیرناظمی،  رسول سرائیان، نصرالله جهانگرد، علی حکیم جوادی، سعید مهدیون، جواد رادمان،  رضا رشیدی مهرآبادی، سید محمد رضا صدری و حسن مطلب پور قرار دارد که بر  صندلی معاون وزیری این سازمان تکیه زده است.